Tak for handlen
Vi er meget glade for, at du valgte SENG.
Herunder har vi samlet en række informationer og gode råd i forbindelse med leveringen af din nye seng.
Kontrollér din ordrebekræftelse
Vi beder dig om at kontrollere at navn, adresse, dit telefonnummer samt aftalt leveringsdato og -tidspunkt er korrekt på ordrebekræftelsen. Ligeledes bedes du kontrollere at varer, antal, farver, fastheder etc. er korrekte. Ved forkerte informationer beder vi dig om at kontakte butikken hurtigst muligt.
Ændring af leveringsadressen eller -tidspunkt
Er du forhindret i at være hjemme, eller ønsker du af andre årsager at ændre dit leveringstidspunkt, beder vi dig om at svare på den SMS, du har modtaget fra BRING inden kl. 12.00 på dagen før din levering.
Du vil herefter modtage en ny SMS med mulighed for at booke nyt leveringstidspunkt.
Kundeservice
Hvis du har spørgsmål til din ordre, kan du kontakte kundeservice på telefon 70 60 85 95 eller på kundeservice@seng.dk.
Hav gerne dit ordre- eller fakturanummer klar.
Se åbningstider på seng.dk/kundeservice
Hvis du har brug for at læse vores handelsbetingelser, kan du finde dem på seng.dk/handelsbetingelser
Før levering og evt. montering
Hvis du har valgt levering med indbæring og evt. montering, skal du være opmærksom på følgende:
- Leveringstidspunktet er det tidsrum, hvor montørerne ankommer og påbegynder indbæringen og evt. monteringen - altså kan afslutningen af monteringen ligge udenfor dette tidsrum.
- Du bedes tilsikre at varen kan passere døråbninger, trappeopgange mv. Fjern evt. billeder fra vægge, vaser og andet inventar, som kan forhindre leveringen. Bemærk desuden at montørerne af sikkerhedsmæssige årsager ikke må tage skoene af, hvorfor du selv har ansvaret for at sikre afdækning/smudsunderlag.
- Hvis sengen kun kan bæres ind ved at tage den ud af den beskyttende emballage, så er det kundens beslutning og dermed ansvar. Ligeledes er det kundens ansvar, hvis montørerne må opgive at bære sengen ind i huset eller lejligheden. Det er ikke muligt at annullere handlen, og SENG vil kræve betaling for såvel varerne som leverings- og monteringsgebyret.
- Hvis du har bestilt montering af din nye seng, så husk at lave rigeligt med plads, hvor monteringen skal finde sted. Fjern møbler, gammel seng m.m. så montørerne kan arbejde frit og uhindret.
Det skal du være opmærksom på ifm. levering
Hvis du ikke kan være hjemme, når varerne leveres, bedes du oplyse, hvor vi må stille varerne f.eks. i garagen, på terrassen eller lignende. Vær opmærksom på, at ansvaret for varerne overgår til dig som kunde.
Ydermere mister du muligheden for at modtage varen med forbehold. Hvis det ikke er oplyst, hvor varerne må stilles i tilfælde af, at du ikke er hjemme, og der dermed køres forgæves, opkræves et nyt fragtgebyr for en eventuel ekstra kørsel. Dette gælder også, hvis du har bestilt indbæring og evt. montering og transportfirmaet kører forgæves.
- Eventuelt skyldigt restbeløb bedes indbetalt på den betalingsdato der er aftalt med butikken.
- Transportøren adviserer sin ankomst 30-60 minutter inden via sms eller telefonopkald.
- Er vores transportør mod forventning ikke kommet inden for det angivne tidsrum, bedes du hurtigst muligt meddele dette til vores kundeserviceafdeling. Hverken SENG eller vores transportør kan holdes erstatningspligtige for evt. forlænget ferietid/frihed fra arbejde el.lign.
Hvis du har valgt indbæring og evt. montering
Hvis du har valgt indbæring og evt. montering, skal du være opmærksom på følgende:
- Hvis du har bestilt montering af din nye seng, så anvis venligst et sted, hvor montørerne kan vaske deres hænder, hvis der er behov for det. Dette er for at undgå snavs på din nye seng.
- Vær opmærksom på, at vore montører ikke må bore i dine vægge, hvorfor vi ikke kan tilbyde at vægmontere eks. en gavl.
- Montørerne kan have forskellige nationaliteter, og det kan nogle gange lette monteringen, at de taler et andet sprog end dansk indbyrdes.
Det skal du være opmærksom på, før du kvitterer på fragtbrevet
- Tjek produktet for evt. skader og fejl
- Noter evt. skader og fejl på fragtbrevet - Er du i tvivl om fejl og mangler, skal du underskrive fragtbrevet med forbehold.
- Tjek at produktet virker, som det skal. Bed gerne montørerne om at demonstrere sengen, hvis den har en hæve- / sænkefunktion eller andre mekaniske eller elektroniske features.
- Tjek om der sket skader på dit inventar, gulv eller lignende under levering eller montering
- Hvis sengen mod forventning ikke fungerer korrekt, så kvitteres fragtbrevet med forbehold, og du bedes hurtigst muligt kontakte SENG’s kundeserviceafdeling.
- Hvis der mod forventning er sket en skade på dit indbo under leveringen eller monteringen, så kvitteres fragtbrevet med forbehold, og du bedes hurtigst muligt anmelde skaden til dit eget forsikringsselskab, som herefter håndterer sagen overfor transportfirmaet.
Udvidet produktgaranti
Vi forhandler markedets førende Premium senge, som er gennemtestede kvalitetsprodukter. Dette betyder, at vi kan tilbyde nogle af branchens absolut bedste produktgarantier nemlig:
- 25 års garanti mod ramme- og fjederbrud på alle senge
- Minimum 5 års garanti på alle el-motorer
- Minimum 5 års garanti mod unormale sætninger på alle madrasser (Sætningen må ikke være over 2 cm. Bemærk garantien gælder ikke topmadrasser)
- Størrelsen på senge og madrasser kan svinge +/- 2 cm.
Husk:
Vent med at bortskaffe din gamle seng, før den nye seng er leveret. Leveringer kan i sjældne tilfælde blive forsinket.
